Spis treści
Dress code obowiązuje w wielu miejscach, od biur, po prywatne firmy. Jak zrobić makijaż biznesowy? Jak stworzyć codzienną propozycję odpowiednią do pracy? Podpowiadamy!
Makijaż biznesowy – jak wygląda?
Do pracy najlepiej sprawdzają się proste rozwiązania, także jeśli chodzi o makijaż. Staraj się w subtelny sposób podkreślić urodę, a jednocześnie ukryć jej ewentualne niedoskonałości. Nie akcentuj za mocno ani ust ani oczu, zachowaj bezpieczny umiar.
Odpowiedni makijaż w duecie z adekwatnym strojem gwarantuje nam sukces zawodowy. Profesjonalny wygląd jest niezwykle ważny, ponieważ w dużej mierze odzwierciedla naszą postawę. Do tego dodaje pewności siebie, jak również pokazuje nasze kompetencje.
Sekrety udanego makijażu dla bizneswomen
Dbaj systematycznie o skórę, stosuj kremy nawilżające, peelingi i maski, w ten sposób polepszysz jej kondycję. Co więcej, używaj do makijażu biznesowego profesjonalnych kosmetyków. Mają doskonałą jakość, do tego mimo upływu godzin idealnie utrzymują się na twarzy, a co za tym idzie nie trzeba robić w ciągu dnia poprawek. Choć dobrze mieć ze sobą bibułki matujące, które w razie konieczności przywrócą cerze blask.
Dbaj o brwi, czyli reguluj je i uzupełniaj brakujące włoski w łuku. Zadbaj o kształt, przede wszystkim dopasuj go do rysów twarzy. Pięknie ułożone brwi są kropką nad „i” w makijażu.
Make up biznesowy powinien być prosty i łatwy w wykonaniu. Bazuj na podstawowych produktach, takich jak fluid, cienie do powiek, tusz do rzęs, czy preparatach do brwi. Stonowane kolory są najlepszym wyborem. Postaw zatem na beże, brzoskwinie, szarości, a także na brązy w różnych tonach. Podczas większych wyjść można pokusić się o odrobinę koloru, między innymi o granat, śliwkowy lub miedziany.
Jak wykonać makijaż do pracy? Krok po kroku
Przed nałożeniem fluidu oraz korektora sięgnij po bazę, dzięki niej makijaż będzie bardziej trwały. Po aplikacji odczekaj chwilę aż się wchłonie i dopiero później przejdź do wyrównywania kolorytu. Na koniec twarz delikatnie muśnij sypkim pudrem, a przedłużysz „życie” make up, ponadto zmatujesz cerę.
Jeśli chodzi o oczy to:
1. W pierwszej kolejności nałóż bazę pod cienie. To zapobiegnie ich obsypywaniu! Nadaj kształt brwiom, a następnie zajmij się powieką. Na niej pojawi się cień w jasnym odcieniu, najlepiej aby był matowy. Jedynie w kąciku oka lub tuż nad łukiem brwiowym może się znaleźć niewielka ilość połyskującego produktu lub rozświetlacza. Co to spowoduje? Ten zabieg doda spojrzeniu świeżości, a także optycznie powiększy oko.
2. Na koniec wytuszuj rzęsy, ewentualnie zrób cienką i subtelną kreskę przy ich linii. Dobrze jest ją nieco rozetrzeć, albo zamiast czerni wybrać bardziej spokojny brąz.
3. Ostatnim elementem w makijażu biznesowym będą usta. Dokładnie obrysuj wargi kredką, a następnie wypełnij je szminką lub błyszczykiem. Neutralny cielisty ton wyśmienicie się sprawdzi do pracy, tak samo jak kremowe róże.
Makijaż business na szczególne wydarzenia
Czasami w pracy zdarzają się takie sytuacje, że mamy służbowe kolacje lub wystąpienia. Podczas tych wyjątkowych zdarzeń możemy sobie pozwolić na nieco mocniejsze podkreślenie urody. Nie należy jednak zbyt mocno szaleć z intensywnymi kolorami oraz z błyskiem. Makijaż biznesowy nie toleruje takich odstępstw!
Podczas przemówień, albo innych podobnych wystąpień publicznych będziemy w dość dużej odległości od widowni. Uwaga słuchaczy skupi się tylko i wyłącznie na nas, a tak naprawdę na naszej twarzy. Można mocniej podkreślić oczy oraz usta jednak trzeba zachować umiar. Zamiast czarnych cieni zastosuj brązowe lub granatowe są delikatniejsze, a mimo to bardzo eleganckie.
Kolacje, albo spotkania biznesowe odbywające się wieczorową porą rządzą się swoimi prawami. Dużo mocniejszy make up jest tutaj niezbędny. Świetnie sprawdzi się na tę okazję przydymione oko, ale smokye eyes będzie w jaśniejszej odsłonie, na przykład wykonane na szarościach i beżach z nutką intensywnego odcienia niebieskiego.
Na ustach może się pojawić głęboki kolor, na przykład matowa czerwień. Pamiętaj, że makijaż ma zawsze dobrze komponować się ze strojem, a do tego nie być zbyt odważny, ponieważ to wciąż biznesowy wariant.
Dziennikarka, blogerka – pozytywnie zakręcona na punkcie mody i urody. Uwielbiam pisać i dzielić się wiedzą z innymi.