Jakie powinno być dobre logo firmy?

Udostępnij ten post!

Logo, czyli symbol firmowy, to nieodłączny element identyfikacji wizualnej marki. Stanowi niepowtarzalne połączenie nazwy, grafiki oraz kolorystyki.

Ma na celu wzbudzać pozytywne emocje, wyróżniać się na tle konkurencji. Doskonałe rozwiązanie stanowią gotowe loga. Czy warto je kupić na www.gotowelogo.pl?

Dlaczego logo jest ważne w budowaniu wizerunku firmy?

Logo stanowi skuteczne narzędzie marketingowe i składa się na identyfikację wizualną firmy. Wraz z innymi elementami pozwala prezentować wizerunek marki przed klientami. Dobre logo powinno odzwierciedlać wszystkie cechy danej marki.

Każdy element znaku firmowego powinien nieść za sobą informację o specyfikacji prezentowanego produktu. Odpowiednio wykonane budzi zaufanie wśród klientów, a także świadczy o profesjonalizmie.

To wszystko pozwala budować silną więź między firmą a potencjalnymi klientami. Logo składa się z trzech elementów:

  • Logotyp , czyli część typograficzna
  • Sygnet, czyli element graficzny,
  • Slogan, zwany także tagline.

Jak powinno wyglądać dobre logo?

Stworzenie dobrego logo wymaga ogromnej wiedzy oraz doświadczenia. To niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe,  które decyduje o rozpoznawalności marki. Znak firmowy informuje o tym kim jest firma, co sprzedaje, ale również jaka ona jest. Dobre logo powinno:

  • być czytelne – zbyt wiele elementów może zakłócić przejrzysty odbiór, a tym samym źle wpłynąć na zapamiętanie marki.
  • wyróżniać się na tle konkurencji – jego celem jest odróżnienie od konkurencji.
  • być łatwe do zapamiętania – siła tkwi w prostocie i czymś niebanalnym. Takie połączenie to klucz do sukcesu.
  • być spójne z wizualizacją marki – logo ma nawiązywać do działalności firmy i informować o dziedzinie produktów.
  • być ponadczasowe – najlepiej sprawdzają się proste projekty logo, a dobre logo charakteryzuje się ponadczasowością. Warto postawić na takie, które sprawdzi się nie tylko w najbliższych latach, ale również za 10, 20 czy 30 lat.

Czy warto kupić gotowe logo?

Samodzielnie zaprojektowane logo to dość trudne zadanie. Dlatego prace najlepiej powierzyć specjalistom, którzy posiadają kompetencje oraz odpowiednią wiedzę.

Dzięki temu otrzymamy projekt logo firmy, który w pełni nas usatysfakcjonuje i spełni nasze wymagania. Doskonałe rozwiązanie stanowi gotowe logo.

Polega na wybraniu jednego z wielu dostępnych gotowych projektów znaku firmowego. W ten sposób możemy wygodnie wybrać logo, które najbardziej będzie nam odpowiadało. Projekt logo zostanie dostosowany do naszych oczekiwań, w tym zmiany nazwy na docelową i ewentualnych zmian kolorystyki.

Decydując się na zakup gotowego znaku firmowego, otrzymujemy w cenie projekt logo oraz księgi znaku, w której zapisane są wszystkie istotne informacje dotyczące stosowania logo w różnych sytuacjach. Ich przestrzeganie pozwala zachować spójność identyfikacji wizualnej marki. To duża oszczędność, ponieważ cena księgi znaków sięga od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.

Dzięki ograniczeniu prac formalnych i ustaleń do minimum, nie ma wymogu tworzenia briefu, a także zakresy kwestii finansowych związanych z poprawkami, jak w przypadku zleceń u freelancera.

Jakie korzyści niesie za sobą zakup gotowego logo?

Zakup gotowego logo ma wiele zalet. Na korzyść tej usługi przemawia fakt, że przy każdym projekcie pracowali specjaliści. Natomiast efekt końcowy zatwierdzony jest przez kilka osób.

Gotowe projekty logo to doskonałe rozwiązanie dla osób, które lubią oszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas. Do najważniejszych zalet zakupu gotowych logo zaliczamy:

  • Zmiany wliczone w cenę zakupionego projektu,
  • Księga znaku w cenie projektu,
  • Przekazanie praw autorskich poprzez gotowy dokument,
  • Pliki w formacie wektorowym ,
  • Duży wybór projektów,
  • Szybka realizacja,
  • Atrakcyjna cena,
  • Zestaw różnych wersji logo, w tym podstawowa, w skali szarości, achromatyczna
  • Zestaw logo w odpowiednich rozszerzeniach,
  • Projekt sprzedawany jest jednorazowo.
Default image
Katarzyna Tomaszewska
Dziennikarka, blogerka i pozytywnie zakręcona na punkcie dalekich podróży. Uwielbia pisać i dzielić się wiedzą z innymi.
Articles: 613

Zostaw odpowiedź