kobieta na recepcji

Nowa praca – jak ją znaleźć?

Szukanie pracy to proces wymagający odpowiedniego przygotowania. Odrobina szczęścia oczywiście Ci się przyda – jednak to, czy znajdziesz dobrą pracę, zależy w głównej mierze od ciebie! W jaki sposób podejść do poszukiwania nowej pracy? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą ci w tym pomóc.

Zmiana pracy to bez wątpienia jedno z bardziej stresujących wydarzeń w życiu. Wiele zależy od stażu pracy w firmie i sposobu, w jaki doszło do rozstania z nią. Niezależnie od tego, co się do niego przyczyniło, czas zamknąć za sobą ten rozdział i otworzyć się na nowe wyzwania! Najważniejsza przy poszukiwaniu pracy to otwarta głowa – widząc twoją gotowość do wypróbowania się w nowej roli, potencjalni pracodawcy będą znacznie bardziej skłonni dać ci szansę.

#1 Ustal swoje priorytety dotyczące nowej pracy

Jeśli masz za sobą trudne doświadczenia w poprzedniej pracy, warto je przepracować i wyciągnąć wnioski. W ten sposób do poszukiwań podejdziesz z pełną świadomością tego, na czym ci zależy, a czego chcesz uniknąć. Pomoże Ci to odfiltrować ogłoszenia niespełniające twoich oczekiwań, zamiast tracić czas na uczestnictwo w zbyt wielu procesach rekrutacyjnych.

Najlepiej stworzyć listę i wypisać na niej swoje wymagania, dzieląc je na dwie grupy: obowiązkowe i do negocjacji. Określ widełki oczekiwanej pensji, wymiar godzinowy oraz dopuszczany rodzaj umowy. Na większości portali oferty pracy oznaczane są obecnie tymi parametrami

Warto pamiętać: Niektórzy uważają, że jeśli potencjalny pracodawca nie podaje widełek, nie warto tracić na niego cennego czasu. Często jednak ich brak wynika na przykład z wielu dostępnych opcji współpracy. Dla przykładu, jeśli pracodawca dopuszcza zarówno współpracę freelancerską na zasadzie pojedynczych zleceń, jak i umowę u pracę, określenie widełek jest w zasadzie niemożliwie.

  Życzenia miłego czwartku - najlepsze wierszyki, obrazki i GIFy

#2 Stwórz listę ofert pracy i wybierz najlepsze

Stwórz listę ofert, które spełniają twoje oczekiwania. Możesz zrobić to na przykład w Excelu lub w zakładkach przeglądarki internetowej. Na początek dodawaj wszystkie oferty, które cię zainteresują. Później porównaj je ze sobą i dokonaj przesiewu. W większości przypadków lepiej postawić na jakość niż ilość. Wybierz kilka ofert i zrób dokładny research, aby dowiedzieć się, czego może oczekiwać dana firma. Dzięki temu, łatwiej będzie ci dopasować informacje w CV. Jeśli masz duże doświadczenie na różnych polach, lepiej przesiać je, dopasowując do danej branży i oczekiwań potencjalnego pracodawcy.

#3 Przygotuj się do rozmów

Etap rozmów kwalifikacyjnych jest oczywiście najbardziej stresujący spośród wszystkich, ale bez obaw – dasz radę! Przed rozmową zawsze zrób dokładny research. Nie szukaj najczęściej zadawanych pytań – zamiast tego, dowiedz się jak najwięcej o firmie. To świetny sposób na oswojenie strachu, dzięki któremu dodatkowo możesz zdobyć dodatkowy punkt u rekrutera podczas rozmowy. Odpowiadaj szczerze – to najlepszy sposób na postawienie się w dobrym świetle. Pamiętaj jednocześnie o granicach, których nie powinno się przekraczać – na przykład pytaniami o życie prywatne, które niestety zdarzają się na rozmowach.