kobietaodpoczywa

Nie radzisz sobie ze stresem? Poznaj 5 metod na uspokojenie!

Nadmiar obowiązków, szybkie tempo życia, pogłębiający się kryzys finansowy czy rosnąca inflacja nie pozostają bez odpowiedzi na nasze samopoczucie. Obecnie coraz więcej kobiet zauważa u siebie objawy stresu. Są zdenerwowane, zmagają się z płaczliwością, wahaniami nastroju bezsennością czy uczuciem niepokoju. To stan, w którym trudno funkcjonować normalnie. Dlatego też warto wiedzieć w jaki sposób skutecznie radzić sobie ze stresem. Istnieje całkiem sporo sprawdzonych metod, przedstawiamy 5 najskuteczniejszych z nich.

Oczywiście, jeśli czujemy nagły przypływ stresu możemy sięgnąć po tabletki uspokajające dostępne bez recepty. Ich działanie oparte na substancjach zawartych np. w ziołach może pomóc nam się wyciszyć i poczuć ulgę. Warto jednak mieć świadomość, że z czasem działanie leków może okazać się niewystarczające i będą one wymagały zmiany na inne, mocniejsze preparaty. Dlatego też w sytuacji, w której nie radzimy sobie ze stresem warto zastosować również inne metody, które skutecznie go łagodzą.

Sprawdzone metody na stres

Przejdźmy jednak do tego, w jaki sposób właściwie można radzić sobie ze stresem. Poniższe metody są sprawdzone i z pewnością ich regularne stosowanie sprawi, że poczujesz się lepiej. Oto nasze propozycje:

  • zmiana stylu życia – możesz nie zdawać sobie sprawy, jak nieumiejętne zarządzanie czasem wpływa na wzrost stresujących sytuacji, zatroszcz się więc o równowagę pomiędzy życiem prywatnym a pracą, zadbaj o spędzanie czasu z bliskimi a jednocześnie pamiętaj, że masz prawo do samodzielnego wypoczynku;
  • aktywność fizyczna – choć w sytuacji stresującej nie zawsze mamy ochotę na trening, warto go zrobić. Ćwiczenia pozwalają pozbyć się nadmiaru energii, również tej negatywnej, co więcej, podczas wysiłku fizycznego wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia;
  • techniki relaksacyjne – jest ich naprawdę dużo: świadomy oddech, rozluźnianie mięśni, słuchanie relaksującej muzyki, medytacja czy aromaterapia to tylko niektóre z metod, które możesz wykorzystać;
  • kontrola umysłu – naucz się zauważać stresujące cię myśli i nie dopuszczaj ich do swojej głowy, nie rozpamiętuj, nie snuj czarnych scenariuszy. Czasem przerwanie gonitwy myśli i skupienie swojej uwagi na czymś innym sprawia, że stres przestaje atakować ze wzmożoną siłą
  • wizyta u psychologa – specjalista dysponuje narzędziami i wiedzą, które pomogą ci odnaleźć przyczyny stresu, nazwać je oraz skutecznie sobie z nimi poradzić. Nie bój się więć korzystania z jego wsparcia.
  Zespół policystycznych jajników (PCOS) - co to jest, objawy, leczenie

Dlaczego należy łagodzić stres?

Nie da się ukryć, że zdolność do odczuwania stresu nie jest niczym złym, wprost przeciwnie, w małych dawkach i ograniczonych sytuacjach może on motywować nas do działania czy też sprawiać, że będziemy bardziej zdecydowane i lepiej poradzimy sobie z trudnościami. Jednakże przedłużające się odczuwanie stresu odbija się negatywnie na całym organizmie. Mamy problemy ze snem, przez co ciało gorzej się regeneruje. Stres może również powodować obciążenie dla serca oraz innych organów. Często towarzyszą mu nieprzyjemne objawy ze strony układu pokarmowego, które możemy doraźnie złagodzić stosując sprawdzone środki, które znajdziesz choćby pod adresem https://www.wapteka.pl/wzdecia,249.html. Przede wszystkim warto jednak nauczyć się, jak skutecznie się relaksować oraz panować nad stresem i negatywnymi emocjami.