Spis treści
Prowadząc sklep internetowy, należy pamiętać, że moment dostarczenia paczki, to często jeden z ważniejszych punktów stycznych na linii klient-sprzedawca. Dziś paczka stanowi wizytówkę e-sklepu, dlatego tak ważne jest, by była zapakowana nie tylko bezpiecznie, ale też elegancko. Jak przygotować atrakcyjną wizualnie przesyłkę, która pozytywnie zaskoczy Twoich odbiorców? Więcej na ten temat przeczytasz w artykule.
W pierwszej kolejności postaw na bezpieczeństwo
Zanim zabierzesz się za upiększanie swoich przesyłek, pamiętaj, że ich bezpieczeństwo to podstawa, o której nie możesz zapominać. Od odpowiedniego zapakowania paczki zależy bezpieczeństwo transportu jej zawartości. Gdy spełni ona ten warunek, dopiero wtedy możesz zacząć myśleć aby zadbać o jej estetykę.
Przygotowanie paczki dla kuriera powinno objąć wybór wytrzymałego kartonu o odpowiedniej wielkości. Nie może on być ani zbyt mały, ani za duży. Jego wnętrze należy wyłożyć wypełniaczami tak, by zawartość paczki nie stykała się ze ścianami opakowania. Jeśli pakujesz kilka przedmiotów, między nimi także umieść wypełniacze, np. w postaci flopaku lub skropaku. Pamiętaj też, by każdy szklany element czy wykonany z innych delikatnych materiałów, dodatkowo owinąć w folię bąbelkową.
Na koniec zadbaj o prawidłowe zaklejenie kartonu. Warto również okleić opakowanie na brzegach, by dodatkowo uchronić je przed rozerwaniem podczas transportu. Pamiętaj także, by zawsze pakować przesyłki kurierskie w dobrej jakości opakowania i zaklejać je wytrzymałą taśmą. Wybieranie najtańszych materiałów do pakowania nie będzie w takim przypadku opłacalnym rozwiązaniem.
A może kartony fasonowe?
Skoro już wiesz, jak bezpiecznie zapakować przesyłkę, przejdźmy do omówienia, w jaki sposób zadbać o jej estetykę. Jeśli przesyłasz niewielkiej wielkości produkty, dobrym pomysłem na ich zapakowanie mogą być kartony fasonowe. Są bardziej eleganckie od tych tradycyjnych, pamiętaj jednak aby je również zabezpieczyć taśmą. Dzięki temu odbiorca będzie mógł cieszyć się jej zawartością.
A co powiesz na kartony personalizowane?
By jeszcze bardziej uatrakcyjnić przesyłki z Twojego sklepu internetowego, możesz rozważyć przygotowanie kartonów spersonalizowanych, które będą ozdobione atrakcyjnym nadrukiem w postaci logo firmy. Taka paczka z pewnością wyróżni się na tle innych przesyłek, a Twoja marka zostanie zauważona nie tylko przez samego odbiorcę produktów, ale również osoby, które będą miały styczność z paczką w trakcie jej transportu do klienta. To atrakcyjny sposób na promocję Twojej firmy. Tańszą możliwością jest przygotowanie taśm z logo sklepu, których Twoi pracownicy będą używać do zaklejania kartonów.
Zadbaj o wnętrze przesyłki
Elegancko zapakowana paczka to nie tylko jej zewnętrzna część, ale także to, co w środku. By uatrakcyjnić paczkę, warto zadbać o jej zawartość, umieszczając w jej wnętrzu coś, co pozytywnie zaskoczy odbiorcę. Dobrą praktyką jest krótki liścik z podziękowaniami za zakupy. Warto dołączyć do niego rabat na kolejne zamówienie.
Ciekawym rozwiązaniem mogą być też gratisy z logo sklepu. Umówmy się, każdy lubi dostawać prezenty, nawet te najmniejsze. Niewielkie upominki sprawią, że klient poczuje się doceniony i będzie pozytywnie kojarzył Twoją markę. Dobrym pomysłem są firmowo obrandowane słodycze czy biurowe gadżety. Jeśli jeszcze bardziej chcesz spersonalizować przesyłkę, możesz dołączyć do niej informację o tym, kto zapakował paczkę. To miły gest, który pozwala zauważyć drugiego człowieka w procesie dostarczania przesyłki.
A jeśli chodzi o ten ostatni aspekt, to warto wybrać także przewoźnika, który w podobny sposób podchodzi do transportu paczek. Idealnym tego przykładem jest firma kurierska GLS dostarczająca paczki przez ludzi dla ludzi. Marka dba o to, by przesyłki kurierskie były dostarczane do odbiorców sprawnie, szybko i bezpiecznie. Dokłada także wszelkich starań, by paczki dotarły do klienta w nienaruszonym stanie, a ich wygląd był najlepszą wizytówką sklepu internetowego.
Jeśli chcesz wysyłać paczki z GLS, sprawdź ofertę przewoźnika na jego stronie internetowej. Kurier GLS dedykuje swoje usługi zarówno małym, jak i większym firmom oraz klientom indywidualnym. Tym ostatnim w szczególności polecamy skorzystać z punktów Szybkiej Paczki, gdzie mogą oni dostarczyć zapakowaną przesyłkę, która następnie zostanie przekazana kurierowi. To praktyczne rozwiązanie, gdyż punkty Szybkiej Paczki znajdują się w całej Polsce. Często są zlokalizowane w sklepach stacjonarnych i innych lokalach usługowych blisko domu czy miejsca zamieszkania. Na miejscu klient otrzymuje etykietę, wypełnia ją i zostawia paczkę, która stamtąd wyruszy w dalszą drogę.
Szybka Paczka to też świetne rozwiązanie dla odbiorców, którzy nie mogą być w domu w momencie przyjazdu kuriera. Przekierowanie przesyłki do punktu pozwala odebrać przesyłkę o wybranej porze, zwłaszcza że punkty są często otwarte w weekendy i w godzinach wieczornych.
Postaw na usługi kurierskie GLS i zadbaj o najwyższą jakość dostarczania paczek dla Twoich klientów!