odpornosc

Jak skutecznie wzmocnić odporność jesienią i zimą?

Wiele osób co roku zadaje sobie pytanie: co zrobić, aby wzmocnić odporność jesienią i zimą? Ten tzw. okres przeziębieniowy jest czasem, gdy infekcje sezonowe są na porządku dziennym. Prawdopodobnie nie uda Ci się ustrzec przed kontaktem z chorobotwórczymi drobnoustrojami. Możesz jednak sprawić, że Twój organizm poradzi sobie z nimi. Sprawdź, jak wzmocnić swoją odporność przed jesienią!

Jak wesprzeć system odpornościowy?

Dzięki sprawnemu działaniu systemu odpornościowego organizm sam jest w stanie zwalczyć wirusy i bakterie, które atakują go jesienią i zimą. Przygotowania do sezonu infekcji należy zacząć już latem. W czasie, gdy na zewnątrz świeci słońce, a pogoda zachęca do spacerów, postaraj się codziennie przeznaczyć czas na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Może to być spacer, przejażdżka rowerem, gra w piłkę lub cokolwiek innego, co Ci przyjdzie do głowy. Kontakt z powietrzem i ekspozycja na słońce to bodźce do wzmocnienia odporności. W skórze w sposób naturalny produkowana jest witamina D, która poprawia działanie układu odpornościowego.

Do codziennych czynności warto włączyć aktywność fizyczną. Nawet jeśli pogoda za oknem nie zachęca do spacerów, ubierz się stosownie do pogody i korzystaj z dobrodziejstwa świeżego powietrza. Jest to jeden z filarów dobrze działającego układu odpornościowego!

  Higiena intymna u kobiet - jak odpowiednio zadbać?

Dieta bogata w witaminy i minerały

Dobrze zbilansowana dieta to kolejny krok na drodze do poprawy odporności. Przede wszystkim na Twoim stole często powinny gościć świeże warzywa i owoce w różnej formie. Nie odmawiaj sobie także jajek, dobrej jakości tłuszczu, produktów mięsnych i ryb, nabiału i węglowodanów. Spożywaj wszystkie rodzaje pożywienia i unikaj używek oraz cukru. Dzięki temu zapewnisz sobie dostawę witamin i minerałów, które wspierają Twoją odporność. Możesz także sięgnąć po suplementy diety. Dostarczą one wszystkich niezbędnych substancji poprawiających działanie organizmu. W przypadku niedoborów możesz sięgnąć po preparaty z wyciągami roślinnymi, m.in. z owoców róży i bzu czarnego.

Więcej na temat roli suplementów na odporność przeczytasz na stronie https://www.allecco.pl/.

Zadbaj o jakość odpoczynku

Odpoczynek jest warunkiem koniecznym do tego, aby organizm prawidłowo funkcjonował. Przemęczenie i brak snu szybko odbije się nie tylko na Twoim wyglądzie zewnętrznym, ale także, a może przede wszystkim, na odporności. Zadbaj o to, aby ograniczyć stres i zapewnić sobie relaks i rozrywkę. Dzięki temu będziesz zrelaksowany i spokojny. Podczas snu organizm lepiej się zregeneruje, a w czasie dnia zapewnisz sobie lepsze samopoczucie. Oba te czynniki z pewnością wpłyną korzystnie na procesy związane z odpowiedzią immunologiczną w czasie choroby.

  Dobieramy soczewki miesięczne dla astygmatyków

Stres związany z wydarzeniami z życia nie tylko utrudnia zasypianie, ale także wyzwala produkcję hormonów, które upośledzają pracę układu odpornościowego. Aby ułatwić sobie zaśnięcie i wspomóc odporność, możesz sięgnąć po kubek ciepłego mleka z miodem i masłem lub herbatki ziołowe, np. z lawendy lub melisy. Olejki eteryczne ułatwią odprężenie i pobudzą organizm do zwalczania infekcji sezonowych. Niewyspany człowiek staje się podatny na atak wszelkiego rodzaju wirusów i bakterii.

Zatroszcz się o zdrowie i wesprzyj swoją odporność przed jesienią i zimą. Nawet jeśli nie uda Ci się zabezpieczyć przed infekcją sezonową, z dużym prawdopodobieństwem przejdziesz ją lżej, niż zwykle. Pamiętaj o racjonalnym, zróżnicowanym żywieniu, nawadnianiu organizmu, odpoczynku i ruchu na świeżym powietrzu. W razie potrzeby sięgnij po gotowe suplementy diety uzupełniające niedobory witamin i minerałów.