zdrowe owoce

Dieta dla urody – co jeść, by mieć ładną cerę?

Piękna i zdrowa cera to marzenie każdego. Chociaż  miejscowa pielęgnacja skóry jest bardzo ważna, zbilansowana dieta jest niezbędna do utrzymania pięknej, zdrowej i promienistej skóry. Dowiedz się co jeść, aby wspomóc proces pielęgnacji od wewnątrz. Poznaj naturalne kosmetyki, polecane przez dietetyk online, które sprawią, że Twoja skóra będzie pełna blasku i młodzieńczego wyglądu.

Znaczenie diety w zdrowiu i kondycji naszej skóry

Zbilansowana dieta jest jednym z głównych elementów, które pomagają zachować piękną, nawilżoną i promienną skórę. Ważne jest, aby wiedzieć, co jeść, jakie produkty dodać do swojej codziennej diety. Warzywa i owoce, ryby, nabiał, jajka — wszystkie te produkty zawierają składniki, które mają wpływ na nasze zdrowie.  Niektóre produkty mają więcej cennych dla zdrowia skóry składników niż inne, więc warto na nie postawić w codziennej diecie. Poznaj je już dziś !

Beta-karoten a ochrona przed promieniami UVB i UVA

Beta-karoten to karotenoid występujący w owocach i warzywach, odpowiedzialny za ich czerwono-pomarańczowy kolor. Jest silnym przeciwutleniaczem, a także wspomaga układ odpornościowy.  Dzięki temu beta-karoteny pomagają w walce z wolnymi rodnikami, zapobiegając przedwczesnemu starzeniu się komórek, a także współpracują w tworzeniu i zachowaniu kolagenu. W rzeczywistości to beta-karoten nadaje złoty odcień opalonej skórze.

Beta-karoten posiadają m.in.: marchewka, papaja, mango, papryka, bataty, dynia 

Witamina C i kolagen

Witamina C to kolejny silny przeciwutleniacz, który pozytywnie wpłynie na zdrowie Twojej skóry. Ale na tym się nie kończy: wśród jego wpływu na organizm zwraca się uwagę na hydroksylację aminokwasów proliny i lizyny, niezbędnych w przemianie prokolagenu w kolagen. Jak podkreśla dietetyk online, witamina C jest bezpośrednio związana z produkcją kolagenu.

  Staniki sportowe marki Adidas i Nike

Bogata w witaminę C są:  pomarańcza, kiwi, cytryna, mandarynka, acerola i brokuły.

Omega 3 i Omega 6 a profilaktyka trądziku

Omega 3 to rodzaj tłuszczu, który ma zdolność ochrony skóry przed uszkodzeniami słonecznymi, zapobiegając przedwczesnemu starzeniu się. Ponadto omega 3 pomaga w utrzymaniu lipidów skóry, co pomaga zapobiegać pojawianiu się trądziku. Omega 6 pomaga naprawić skórę i wzmocnić barierę skórną.

Kwasy omega 3 znajdziemy w rybach takich jak łosoś, sardynki, makrela, tuńczyk. Natomiast kwasy omega 6  znajdziemy w migdałach, orzechach włoskich, orzechach laskowych, siemieniu lnianym. 

Witamina E i nawilżenie skóry

Znana również jako tokoferol, witamina E odgrywa ważną rolę w zwalczaniu wolnych rodników powstających w procesie metabolicznym lub znajdujących się w środowisku zewnętrznym. Podobnie jak witamina C jest związana z kolagenem, pomagając ujędrnić skórę. Inną funkcją jest wspomaganie gojenia i nawilżenia skóry, dzięki czemu staje się ona bardziej miękka i piękniejsza.

W witaminę E bogate są: nasiona oleiste, produkty pełnoziarniste, oleje roślinne, pestki dyni, nasiona słonecznika i jajka.

Nawodnienie skóry

Oprócz jakości spożywanych pokarmów powinniśmy przede wszystkim pamiętać o odpowiednim naważeniu skóry. Każda komórka naszego ciała składa się z wody, dlatego, aby zdrowo wyglądać, powinniśmy dostarczać odpowiednią ilość wody do naszego ciała. Dziennie zaleca się picie 2-3 litry wody niegazowanej, aby odpowiednio nawodnić ciało. Skóra nawodniona jest promienna, nabiera młodzieńczego blasku, jest jędrna, a zmarszczki są wygładzone.

Białko — budulec skóry

Skóra, włosy i paznokcie składają się głównie z białka. Białka te – keratyna, kolagen i elastyna – zapobiegają powstawaniu zmarszczek oraz zapewniają siłę i elastyczność. Większość z nas spożywa dużo białka z mięsa, kurczaka, ryb, roślin strączkowych, jajek i nabiału. Włącz do diety co najmniej jedną porcję chudego mięsa, kurczaka, owoców morza, roślin strączkowych lub jajek oraz dwie porcje dziennie niskotłuszczowych produktów mlecznych.

  Jak wzmocnić odporność? Zdrowe odżywianie to podstawa

Żelazo – witalność i blask

Czujesz się zmęczony i pozbawiony energii? Może to być objaw niskiego poziomu żelaza. Włosy, paznokcie i skóra również mogą ucierpieć, jeśli brakuje Ci tego składnika. Skóra może być bardzo blada, swędzieć lub mogą pojawić się zajady wokół ust. Paznokcie mogą stać się kruche i tworzyć pionowe paski. Możesz mieć również problem z wypadaniem włosów. Będą one również suche i matowe. Najlepszym źródłem żelaza jest mięso. Im bardziej czerwone mięso, tym więcej zawiera żelaza. Jeśli nie jesz mięsa, możesz pozyskać żelazo z roślin strączkowych i produktów pełnoziarnistych, ale jest ono gorzej wchłaniane, więc dodaj witaminę C (z soku owocowego, owoców i papryki) do posiłków, aby zwiększyć wchłanianie.

Dlaczego warto jeść zdrowo?

Zdrowa żywność nie wpływa tylko na stan naszej skóry, ale korzystnie wpływa na wiele aspektów naszego zdrowia i życia. Dietetycy zalecają, aby codziennie do posiłków dodawać zdrowe warzywa i owoce. Zawierają one również wiele błonnika, który oczyszcza nasz organizm i go odtruwa. Poprawia perystaltykę jelit, dzięki czemu nie mamy problemu również z nadwagą. Warto skorzystać z porad dietetyka online, który pomoże nam dopracować plan posiłków, aby codziennie znajdowała się w nim porcja korzystna dla naszego zdrowia i urody. Jeżeli chcesz skorzystać z diety online pod okiem dietetyka to konieczne zajrzyj na stronę dietetyk Katarzyny Brzozowskiej https://pora-na-zdrowie.pl/dieta-online/